Komisia kultúry a cestovného ruchu – Zasadnutie 03.09.2019 o 15:00

Schválený program
  1. 1. Otvorenie
    Predkladateľ: Tomáš Arvay, predseda komisie
    Zápisnica

    Vykonal Tomáš Arvay, predseda komisie, ktorý privítal všetkých prítomných. Poďakoval členom komisie, že sa aktívne podieľajú na tvorbe programu zasadnutí. Konštatoval, že je prítomných 9 členov z celkového počtu 13 t. j. komisia je uznášania schopná. Následne p. predseda predložil návrh programu zasadnutia. Takto predložený program bol členmi komisie jednohlasne schválený. P. predseda na úvod vyzval pani riaditeľku DK, aby stručne zrekapitulovala priebeh Regionálnych osláv dňa baníkov. Pani riaditeľka vyjadrila spokojnosť nad prácou všetkých organizačných zložiek, ktoré zabezpečovali priebeh RODB. Zároveň vyzdvihla kultúrny program, ktorý sa snažia vždy žánrovo vyvážiť, aby si každý divák našiel svoj žáner. P. predseda v rámci následnej diskusie vyzval členov komisie aby sa vyjadrili k RODB, resp. nekonaniu sa Pálfyho laury. Prítomní sa zhodli, že napriek niektorým negatívnym reakciám na sociálnych sieťach, možno považovať zrušenie sprievodu za pozitívny krok, nakoľko hlavná myšlienka sprievodu nebola nikdy naplnená, mesto muselo sprievod výrazne finančne dotovať atď. Zhodli sa, že ušetrené finančné prostriedky je potrebné alokovať v rámci RODB na kultúrnu časť osláv.  

  2. 2. Plán kultúrno - spoločenských podujatí na rok 2020
    Predkladateľ: Jana Paulínyová, vedúca kancelárie primátorky mesta
    Zápisnica

    V rámci tohto bodu riaditeľka DK členom komisie objasnila spôsob zostavovania plánu KSP. Postupne predstavila všetky kultúrne podujatia zaradené v pláne a poskytla svoj pohľad na ich financovanie. Členovia komisie predbežne odsúhlasili návrh na zvýšenie dotácie pre niektoré podujatia. Následne diskutovali o opodstatnenosti konania niektorých podujatí (napr. Vatra zvrchovanosti),. Taktiež sa zhodli, že niektoré podujatia vzhľadom k globálnym trendom musia byť intenzívnejšie a lepšie organizované, konkrétne „Deň zeme“. Plánom KSP sa bude komisie podrobnejšie zaoberať na najbližšom zasadnutí v mesiaci október.

    UZNESENIE: Komisia kultúry a cestovného ruchu: KOMISIA BERIE NA VEDOMIE: Základnú informáciu o pláne kultúrno - spoločenských podujatí na rok 2020, predloženú Jarmilou Žiškovou, riaditeľkou DK. 

  3. 3. Projekt HAIKONY
    Predkladateľ: Jana Paulínyová, vedúca kancelárie primátorky mesta
    Zápisnica

    J. Paulínyová v krátkosti informovala o projekte „HAIKONY“ (handlovské ikony), ktorý vytvorili v spolupráci s p. Nemcom. Tento projekt zažije svoju premiéru v rámci Dní európskeho kultúrneho dedičstva. Mesto zorganizovalo súťaž zameranú na poznanie mesta a jeho architektonických stavieb stvárnených v nových grafikách. Súťaž HAIKONY – handlovské ikony zameria pozornosť žiakov MŠ, ZŠ, SŠ a verejnosti na 12 ikonických stavieb mesta, ktoré graficky spracoval práve akademický architekt Rastislav Nemec. Súťaž je určená pre škôlkarov, žiakov všetkých základných a stredných škôl na území mesta Handlová a tiež verejnosť (členovia voľnočasových zariadení, záujmové združenia, jednotlivci a skupiny).

    UZNESENIE : Komisia kultúry a cestovného ruchu: KOMISIA BERIE NA VEDOMIE: Informáciú o projekte „HAIKONY“, predloženú Janou Paulínyovou, vedúcou kancelárie primátorky mesta. 

  4. 4. WEB stránka – obsahová náplň
    Predkladateľ: Jana Paulínyová, vedúca kancelárie primátorky mesta
    Zápisnica

    J. Paulínyová informovala členov komisie o postupe pracovnej skupiny, ktorá sa zaoberá redizajnom webovej stránky mesta Handlová. Zdôraznila, že teraz je potrebné zamerať sa na štruktúru stránky. Člen komisie Adam Jakubík, má určité návrhy, ktoré predstaví po stretnutí pracovnej skupiny. Členovia si dohodli stretnutie pracovnej skupiny predbežne na 18.09.2019.

    UZNESENIE: Komisia kultúry a cestovného ruchu: KOMISIA berie na vedomie: Informáciu predloženú J. Paulínyovou ohľadom WEB stránky mesta Handlová. 

  5. 5. Problematika Turisticko – informačnej kancelárie
    Predkladateľ: Jana Paulínyová, vedúca kancelárie primátorky mesta
    Zápisnica

    Vedúca kancelárie primátorky J. Paulínyová členom komisie oznámila, že prevádzka TIKu bola pozastavená. Priestory na Ul. SNP boli vypratané. Členovia komisie diskutovali o potrebe TIKu v súčasnom období a jeho prípadnom ďalšom fungovaní. V prípade, že by sa činnosť TIKu obnovila, ako ideálne priestory sa javia priestory v Dome kultúry. Taktiež sa dotkli myšlienky „online TIKu“ – čiže informačná činnosť by mohla byť poskytovaná aj prostredníctvom aplikácie alebo webového rozhrania. Prítomní členovia komisie sa opätovne zhodli, že túto problematiku by mal riešiť potencionálny referent cestovného ruchu, ktorého potreba sa čo raz viac ukazuje ako nevyhnutná. Členovia komisie sa preto rozhodli opätovne odporučiť vedeniu mesta, aby bolo vytvorená takáto pozícia.

    UZNESENIE : Komisia kultúry a cestovného ruchu: KOMISIA BERIE NA VEDOMIE: Informáciu o problematike Turisticko – informačnej kancelárie, predloženú Janou Paulínyovou, vedúcou kancelárie primátorky mesta. KOMISIA ODPORÚČA: Vedeniu mesta Handlová vytvoriť pracovnú pozíciu, ktorej náplňou bude oblasť cestovného ruchu (referent cestovného ruchu) 

  6. 6. Mapy Handlová
    Predkladateľ: Rastislav Nemec, architekt
    Zápisnica

    Stály hosť komisie Rastislav Nemec členom komisie predostrel svoju predstavu o pokračovaní projektu viažuceho sa na grafické spracovanie handlovských architektonických pamiatok. Malo by sa jednať o vytvorenie mapy mesta, kde by boli použité už spracované grafiky. Prezentoval niekoľko skôr vytvorených máp od rôznych autorov. Prítomní diskutovali o jednotlivých návrhoch a jednohlasne podporili aktivitu p. Nemca. Ten prisľúbil, že v blízkej dobe predloží svoje návrhy, ktoré by naznačovali smer, ktorými by sa mohol projekt máp uberať. V závere tohto bodu rokovania p. Nemec zhodnotil projekt „Kratochvíľky. Konštatoval, že vnímal pozitívne ohlasy od občanov a taktiež aj odbornej verejnosti. Príjemne ho prekvapilo široké spektrum ľudí, ktorí sa počas leta do „Kratochvíliek“ zapojili.

    UZNESENIE : Komisia kultúry a cestovného ruchu: KOMISIA BERIE NA ODPORÚČA: Vedeniu mesta pokračovať v spolupráci s p. Nemcom pri tvorbe máp mesta v nadväznosti na projekt HAIKONY. 

  7. 7. Festival pouličného tanca a hudby
    Predkladateľ: Jozef Pavelka, člen komisie
    Zápisnica

    Po dohode členov komisie bol tento bod presunutý na nasledujúce zasadnutie komisie. 

  8. 8. Rôzne
    Zápisnica

    Registračný list projektového zámeru Referent MsÚ Handlová, Martin Podoba, predložil členom komisie návrh tzv. Registračného listu projektového zámeru. Tento formulár by mal slúžiť členom komisií, riaditeľom organizácií, zamestnancom úradu etc. na zjednodušenie predloženia projektových zámerov. Každý projektový zámer, dobrá myšlienka, resp. projektový návrh, by mohol byť zachytený na predloženom formulári a následne archivovaný v zásobníku projektov na referáte mestských projektov. V prípade potreby, vhodnej výzvy alebo uvoľnenia finančných prostriedkov by bol následne vhodný projektový zámer zo zásobníka aktivovaný a ďalej rozpracovávaný. Formulár by mohol byť sprístupnení aj širokej verejnosti, ktorá by mohla takto predkladať svoje nápady a návrhy. Pripravený registračný list bude pripomienkovaný jednotlivými členmi komisie. Registračné listy sa vytvárajú v nadväznosti schválenej priority komisie – vytvoriť a sprocesovať tzv. zásobník projektov.  

  9. 9. Diskusia
    Zápisnica

    V tomto bode neodzneli už ďalšie diskusné príspevky. 

  10. 10. Záver
    Zápisnica

    Predseda komisie Tomáš Arvay konštatoval naplnenie bodov dnešného rokovania a s poďakovaním všetkým za aktívnu účasť zasadnutie ukončil.  

Doplňujúce materiály stiahnuť všetko ako ZIP

Predsedal: Mgr. Tomáš Arvay
Prítomní
  • Lina Gregor
  • Vladislav Horváth
  • Adam Jakubík
  • Vladimír Krč
  • Ingrid Marková
  • Jana Paulínyová
  • Jozef Pavelka
  • Mgr. Jarmila Žišková
Ospravedlnení
  • Róbert Burgan
  • Paulína Deliová
  • Michal Hertlík
  • Jozef Javúrek
Návrh programu Neverejný dokument